科目名 総合演習T

単 位 数 学年配当 開講期間 担 当 教 員
2 2 前期開講 カークパトリック ゲイリー

テーマ
Language Learners and Learning to Learn

科目のねらい
<キーワード>
language learning  active learning
collaborative learning

<内容の要約>
<2018年度ゼミ概要冊子より>この科目では、基礎演習に引き続き大学での知識・教養や基礎的な研究手法を学んでいます。ただし、より少人数クラスに分かれて、所属するクラスの指導教員の領域を中心に、具体的な研究対象を定めて、調査の仕方や問題点の把握、解決法などをワークショップやフィールドワーク等を通じて実践的に学びます。

<学習目標>
Develop the ability to analyze, discuss and summaries materials as they pertain to themselves and their language learning.
Be able to listen to the opinions and experiences of others and contribute suggestions and ideas.
Develop confidence in conducting presentations, workshops, activities and research.

授業のながれ
Orientation
SPI test
Language Learning and you
Language Learning Process
Setting Language Learning Objectives
Making a Study Plan
What is communication
What is Language
Active Learning orientation
Examining Language Learning Resources 1 - Traditional
Review Resources
Examining Language Learning Resources 2 - ICT Tools
Review Resources
Study Plan Revisions
Wrap-up presentations

準備学習の内容・学ぶ上での注意
The active learning workshops will be conducted in a collaborative style between the teacher and students. I expect every student at each meeting to actively discuss and share his or her opinions about each topic. You cannot be shy in this Seminar. Every meeting will build on the previous discussions so late arrivals and absences are absolutely prohibited. This seminar will not be teacher centered. I expect all of us to work together and learn together from discussions, activities and research projects.

本科目の関連科目
 

成績評価の方法
期末試験(筆記・Web・レポート・最終授業内) 0%
授業内でのレポート・課題等 40%
その他  60%
*

テキスト
□テキストを使用する
□レジュメを使用する
■未定 (最初の授業で指示する)
 



(C) Copyright 2018 Nihon Fukushi University. all rights reserved.
本ホームページからの転載を禁じます。