日本福祉大学 福祉経営学部

英語コミュニケーションU
単位数
学年配当
開講形態 
2
2
通年

クラス
開講曜日 開講時限 担当教員 使 用 テ キ ス ト 授業内容・方法・ねらい
U−201
7
Ian Manders
『Everybody's Talking』
 Dale Fuller, Clyde ・W ・Grimm (Macmillan language House)
 To cover basic English expres-sions and to encourage students to use these basic expressions to talk about themselves. Class hand-outs, text and video tape's will also in-clude some reading and listening exercises.     
U−202
7
G. J.
Pathinayake
No set textbook
Class hand outs and Video epi-sodes only
 コースの目的は二つです。 一つは学生の英語でのコミュニケーション能力を上達させて、 色々な出来事について意見が言える様にする。 もう一つは英会話を通して日本以外の文化について意識を高めること、 特にスリランカの文化について焦点をあてます。 レッスンテーマの基は旅行場面で特に海外旅行やホームステイで起きうるハプニングに対処出来る様にする。 又重要表現を学びながら各自の経験も交えて教師と学生が差し向い (Face-to-face student-teacher interaction) でインタラクションもします。 学んだ言葉が実際の場面でどう使われているか知る為にビデオも使います。
U−203
6
Ian Manders
『Everybody's Talking』
 Dale Fuller, Clyde ・W ・Grimm (Macmillan language House)
 To cover basic English expres-sions and to encourage students to use these basic expressions to talk about themselves. Class hand-outs, text and video tape's will also in-clude some reading and listening exercises.          
U−204
6
G. J.
Pathinayake
No set textbook
Closs hear and hare Video epi-sodes only
 コースの目的は二つです。 一つは学生の英語でのコミュニケーション能力を上達させて、 色々な出来事について意見が言える様にする。 もう一つは英会話を通して日本以外の文化について意識を高めること、 特にスリランカの文化について焦点をあてます。 レッスンテーマの基は旅行場面で特に海外旅行やホームステイで起きうるハプニングに対処出来る様にする。 又重要表現を学びながら各自の経験も交えて教師と学生が差し向い (Face-to-face student-teacher interaction) でインタラクションもします。 学んだ言葉が実際の場面でどう使われているか知る為にビデオも使います。



(C) Copyright 2004 Nihon Fukushi University. all rights reserved.
本ホームページからの転載を禁じます。