日本福祉大学 福祉経営学部

英語コミュニケーションT
医療・福祉マネジメント学科
(デイタイムコース)
単位数
学年配当
開講形態
各 2
1
通年

クラス
開講曜日 開講時限 担当教員 使 用 テ キ ス ト 授業内容・方法・ねらい
T−101
竹多 亮子
『Understanding the News
in English 2』
小野田栄
Lucy Cooker
(金星堂)
 イギリスの 「BBC ワールドニュース」 から精選された興味深いトピックを映像で見ながら、 リスニング・リーディング演習を通して英語運用能力を養います。 ビデオスクリプトがテキストになっているので、 しっかり読んで内容把握をして下さい。 躍動感みなぎる生きた英語のニュース番組を、 映像と英文で楽しみましょう。
T−102
1
陳  麗華
『Longman Preparation Series for the TOEIC Test Introductory Course with Answer Key』
Lin Lougheed
(Pearson Longman)
(The textbook which is about 3,000 yen)
 This course aims to develop students' comprehensive ability in English communication. A combination of TOEIC test books and video materials will be applied to help students become creative in writing and able to express individual opinions in English. Students will gain improved grammar, expanded vocabulary, and greater listening and speaking ability. The course requires high student participation in class activities. Monthly presentations and tests will be unavoidable.

 Evaluation will be based on average results of monthly presentations, tests and the final examination. English-Japanese and Japanese-English dictionaries are required.
T−103
1
田中 晴紀
『Eye-opening Facts』
Keiichi Okano
(Asahi Press)
 やさしくて、 内容のある 「トリビアの泉」 的 「なぜ」 にこだわった英文を読み、 日本と英語圏の文化の違いを学びつつ、 基本的なリーディングの力をつける。 また各ユニットにおいて、 高校までにならった基礎文法を復習しながら、 日英語の違いにも目をむけたい。
T−104
1
内野 信幸
『Reflections of
the American Popular Culture』
(三修社)
 まず、 自分で英語の音が生み出せるようにする力をつけることから始める。 単に読むのではなく、 音読にも留意する。 英文も訳すのではなく、 文頭から意味を理解する方法を身につけてもらう。 関連のビデオも見る。 筆記試験と英文エッセイ提出を求める。
T−105
竹多 亮子
『Understanding the News
in English 2』
小野田栄
Lucy Cooker
(金星堂)
 イギリスの 「BBC ワールドニュース」 から精選された興味深いトピックを映像で見ながら、 リスニング・リーディング演習を通して英語運用能力を養います。 ビデオスクリプトがテキストになっているので、 しっかり読んで内容把握をして下さい。 躍動感みなぎる生きた英語のニュース番組を、 映像と英文で楽しみましょう。
T−106
陳  麗華
『Longman Preparation Series for the TOEIC Test Introductory Course with Answer Key』
Lin Lougheed
(Pearson Longman)
(The textbook which is about 3,000 yen)
 This course aims to develop students' comprehensive ability in English communication. A combination of TOEIC test books and video materials will be applied to help students become creative in writing and able to express individual opinions in English. Students will gain improved grammar, expanded vocabulary, and greater listening and speaking ability. The course requires high student participation in class activities. Monthly presentations and tests will be unavoidable.

 Evaluation will be based on average results of monthly presentations, tests and the final examination. English-Japanese and Japanese-English dictionaries are required.
T−107
2
田中 晴紀
『Eye-opening Facts』
Keiichi Okano
(Asahi Press)
 やさしくて、 内容のある 「トリビアの泉」 的 「なぜ」 にこだわった英文を読み、 日本と英語圏の文化の違いを学びつつ、 基本的なリーディングの力をつける。 また各ユニットにおいて、 高校までにならった基礎文法を復習しながら、 日英語の違いにも目をむけたい。
T−108
2
内野 信幸
『アフリカ系アメリカ人の歴史と経験』
 (弓プレス)
 英語の綴りと発音との関係を知り、 音読にも留意する。 パラグラフごとに意味内容をつかむ読み方を身につけてもらう。 様々なビデオも採り入れる。 単なるビデオ鑑賞ではないので、 メモをとって見てもらう。 筆記試験と英語によるエッセイ試験の提出がある。
T−109
2
竹多 亮子
『Kaleidoscope U. S. A.』
森田彰
Jeff Martin
(成美堂)
 アメリカ文化や社会の様々な面を紹介したビデオを見ながら、 多様化する文化や社会の本質を考えていきます。 授業では、 音声と映像を結びつけながら総合的に内容を理解することを目的としますが、 ビデオスクリプトも用意する予定なので、 リーディング部分をしっかり読んで内容把握をして下さい。 躍動感あふれる生きた英語の番組を、 映像と英文で楽しみましょう。
T−110
1
陳  麗華
『Power-up Steps
for the TOEIC Test』
塚野壽一、 山本厚子、 大須賀直子、Robert Van Benthuysen 共著
(成美堂)
 This course aims to develop students' comprehensive ability in English communication. A combination of TOEIC test books and video materials will be applied to help students become creative in writing and able to express individual opinions in English. Students will gain improved grammar, expanded vocabulary, and greater listening and speaking ability. The course requires high student participation in class activities. Monthly presentations and tests will be unavoidable.

 Evaluation will be based on average results of monthly presentations, tests and the final examination. English-Japanese and Japanese-English dictionaries are required.
T−901
5
馬場 景子
プリント  聴覚障害学生にとって手話を学ぶということは、 とても有効です。 手話は聴障者にとって言語であるわけですから!ということで、 この授業では ASL (アメリカの手話) を初歩から学習していきます。 アルファベットから始め単語、 簡単な日常会話、 ASL の歌と徐々にレベルアップしていきます。 学生諸君の授業への積極的な参加を望みます。



(C) Copyright 2005 Nihon Fukushi University. all rights reserved.
本ホームページからの転載を禁じます。